مالک باغ وحش صفا دشت مدعی شد که بعد از بسته شدن این باغ وحش وضعیت حیوانات این باغ وحش خوب نیست، اما در این میان محیط زیست گفته حیوانات بیمار این مجموعه به بیمارستان منتقل شده‌اند.

باغ وحش

به گزارش همشهری آنلاین ، در چند روز گذشته اخباری مبنی بر تعطیلی باغ وحش صفادشت شنیده شد. این باغ وحش پر حاشیه به علت تصرف عدوانی تعطیل شد.

مدیرعامل باغ‌وحش جلوگیری از حضورش در باغ وحش را به علت تصرف عدوانی خبر داد و اعلام کرد «حیوانات باغ وحش صفا دشت وضعیت مناسبی ندارند و در ۵ روز گذشته شاهد فرار مار، مرگ مارال و آسیب دست توله شیر در اثر گرسنگی هستیم.»

عکس‌هایی از شیر باغ‌وحش پخش شد که وضعیت مناسبی نداشت. بعضی از فعالان محیط‌زیست هم قبلاً در توییتی گفته بودند که حمید ظهرابی معاون محیط‌زیست سازمان محیط‌زیست گفت که دفتر حیات‌وحش این سازمان را ملزم به بازدید از باغ وحش و پیگیری درمان توله وحش کرده بود.

این توله شیر زخمی بنا بر اطلاع به بیمارستان دامپزشکی منتقل شده است.

ماجرای فرار مار از باغ وحش صفادشت چه بود؟

محمد کرمی، رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات‌وحش، تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی محیط‌زیست استان تهران در خصوص بررسی وضعیت مرکز نگهداری حیات وحش صفادشت اظهارکرد: تیم کارشناسی محیط زیست به این مرکز مراجعه کرد و پس از بررسی موضوع اقدامات لازم در خصوص گونه‌های حیات وحش این مرکز را به انجام رساند.

وی در تشریح خبر با اشاره به اینکه پیرو انتشار اخباری مبنی بر آسیب دیدگی توله شیر، فرار مار و مرگ مرال در مرکز نگهداری حیات وحش صفادشت، گفت: تیم کارشناسی محیط زیست استان تهران صبح امروز از این مرکز بازدید کردند و پس از بررسی توله شیر آسیب دیده و هماهنگی‌های لازم، این حیوان به منظور معاینه و سیر مراحل درمانی به یکی از مراکز دامپزشکی تهران منتقل شد.

رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش، تاریخ طبیعی و ذخائر ژنتیکی محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه در خصوص گونه ماری که گفته شد از این مرکز فرار کرده است، تصریح کرد: پس از بررسی محل مشخص شد این حیوان صرفاً از محل نگهداری خود خارج شده است و عوامل مستقر در مرکز بلافاصله این حیوان را به تراریوم دیگری منتقل کردند و این مار به‌هیچ‌عنوان از این مرکز نگهداری خارج نشده بود.

کرمی خاطرنشان کرد: در خصوص مرال تلف شده نیز در بررسی‌ها مشخص شد این حیوان گوساله تازه‌متولدشده بوده که متأسفانه در بدو تولد تلف شد.این مرکز بر اساس دستور قضائی و حکم صادره از حدود شش روز پیش تعطیل است.

کد خبر 888604
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha